Hasko Hasko frem til 26. november 2020

Hasko Hasko bor i Kliplev med sin familie, er kurder fra Syriens nordlige del og har været professionel kunstner siden uddannelsen på Kunstakademiet i Damaskus, og med på internationale udstillinger i hele Mellemøsten og mange af Europas storbyer.

Hasko præsenterede sin kunst som inspireret af naturen, som han har oplevet den på landet, og hvor alle dyr og planter optræder efter betydning i billedfeltet og ikke efter det faktiske størrelsesforhold . Inspirationen fra Chagall er tydelig, og Hasko vil have os på jagt i sine motiver, finde ro og skønhed i farver og balancer. Skønt krigen var årsagen til at flytte fra Syrien, er det landets skønhed, han vil fylde sine lærreder med og dermed tilskuerens hjerter. Skønhed skaber glæde og glæde skaber fred, er budskabet.

Udstillingen med Hasko Haskos spændende malerier kan ses i bibliotekets åbningstid frem til 26. november 2020.  -  HUSK MUNDBIND!

Allan Skuldbøl 17. oktober 2020

Næste arrangement i Kunstforeningen for Ringkøbing og Omegn er den store udstilling med kunstmaleren Allan Skuldbøl i Vestjyllands Kunstpavillon – Arne Haugen Sørensen Museet i Videbæk.

Fernisering bliver lørdag den 17. oktober 2020 kl. 14-16 hvor der er gratis adgang for alle. Der serveres en lille forfriskning. Udstillingen med Allan Skuldbøls malerier kan ses fra 17. oktober til 22. november 2020. Gratis for medlemmer.

Billedtekst: Allan Skuldbøl i atelier

Allan Skuldbøl - Myte